Субота, 23.11.2024, 07:08
Вітаю Вас Гість | RSS

Угринівський ліцей Городищенської сільської ради Луцького району Волинської області

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

На допомогу класному керівнику

Перелік заходів, які повинен вжити педагог, щоб уникнути ситуації появи аутсайдера в дитячому колективі:

 

  • - з самого першого дня роботи з класом слід припиняти глузування над невдачами ровесників. Всі ми можемо помилятися, і кожен з нас має право на помилку;
  • - також слід уникати висміювання, перехвалювання, наклеювання ярликів та зайвого порівняння дітей, не допускати віддавання переваги деяким учням, не підтримувати глузувань, насмішок на адресу певних осіб, суворо припиняти їх, розбір помилок необхідно робити не називаючи прізвищ або індивідуально;
  • - підтримувати дітей, що стали жертвами;
  • - якщо репутація дитини якимось чином зіпсована, необхідно дати їй можливість показати себе у вигідному світі, підтримати її досягнення;
  • - треба заохочувати дитину приймати участь у загальних заходах;
  • - непопулярних дітей дуже травмує ситуація, коли при розподілі на пари їх ніхто не обирає; якщо команда програє також можуть звинуватити цю дитину; треба продумувати вибір командних ігор та заходів;
  • - планомірно працювати з родинами,обов'язково цікавитися у батьків про проблеми дитини (заїкання, енурез, інші хвороби);
  • - підтримувати в учнів адекватну самооцінку;
  • - контролювати ситуації виникнення цькування та невідкладно реагувати на них;
  • - у разі виявлення булінгу - невідкладно поговорити з переслідувачами та з'ясувати, чому вони пристають до жертви, звернути увагу на почуття жертви;
  • - вчити учнів бути толерантними, емпатійними до однокласників, вміти допомагати та підтримувати один одного у скрутних ситуаціях, вміти регулювати власну поведінку, не піддаватися на провокацію, вміти сказати «ні», не терпіти знущань, не соромитись привернути увагу до себе та своїх проблем, звертатись по допомогу до дорослих;
  • - акцентувати увагу учнів на дотриманні правил поведінки у школі.

 

Характеристика агресорів

Д. Ольвеус визначає такі типові риси учнів, схильних ставати агресорами:

- відчувають сильну потребу панувати і підпорядковувати собі інших учнів, домагаючись таким шляхом своїх цілей;

- імпульсивні і легко приходять в ярість;

- часто зухвало і агресивно поводяться по відношенню до дорослих, включаючи батьків і вчителів;

- не відчувають співчуття до своїх жертв;

- якщо це хлопчики, то вони зазвичай фізично сильніше за інших хлопчиків.

 

Дослідник виділив наступні мотиви діяльності агресорів:

  • бажання мати владу і домінувати над іншими учасниками групи;
  • у зв'язку з особливостями сімейного виховання, такі діти володіють високим рівнем агресивності: успішні агресивні дії дозволяють їм відчувати задоволення;
  • агресор може отримувати від жертви підкріплення насильницьких дій у вигляді грошей або цінних предметів;
  • агресивна поведінка в багатьох класах гарантує високий соціальний статус у групі;
  • контроль інших шляхом фізичного впливу або вербального залякування;
  • низький рівень емпатії;
  • в дитинстві часто були свідками агресивних моделей поведінки;
  • озлоблені та мстиві; неадекватно сприймають дії інших як ворожі та загрозливі;
  • виховувались в родині з бідними моделями комунікації з іншими людьми;
  • мають більші шанси опинитись в асоціальній або кримінальній групі;
  • мають досвід негативної моделі вирішення конфліктів батьками;
  • вважають, що агресія – єдиний шлях підвищити свою самооцінку;
  • страждають від фізичного та емоційного насильства вдома;

 

 

Характеристика жертв булінгу

Тривалий стан тривоги може призвести до різних психічних розладів: депресії, неврозів та фобій.

Крім того, постійна тривожність викликає різноманітні поведінкові порушення – адиктивну, суїцидальну, антисоціальну, аутичну поведінку особистості.

Часто, у жертв булінгу розвиваються різного роду адикції – алкогольна, наркотична, тютюнова, які сприяють зменшенню тривоги та психологічної напруги.            Невчасна або некомпетентна допомога жертвам булінгу призводить до тяжких порушень поведінки, вкрай до делінквентної, коли особа з категорії «жертв» переходить до категорії «агресорів».                                         

Тривале знущання та цькування помітно впливає на комунікативну сферу особистості. Так, у жертв булінгу спостерігається розпад комунікативних вмінь, відсутність бажання або страх спілкуватися з іншими.

Вкрай негативними наслідками тривалого булінгу є порушення функцій мовлення – втрата здатності чітко вимовляти та зв’язувати слова і словосполучення, заїкання, нерозбірливість мови через страх критики або кепкування однолітків.

Жертва шкільного булінгу зазвичай переживає широкий спектр емоцій: безпорадність, відчай, страх, гнів, фрустрацію, приниження, самотність, відчуженість та ін.

Визначити, що учень переживає подібні стани можна за такими індикаторами як раптова хвороба або прогули, часті зміни настрою, безсоння, відмова від їжі, відчуженість, неуважність, втрата інтересу до школи та навчання, залучення до бійок, зміна кола спілкування, уникнення їдальні та шкільного подвір’я, страх дороги до школи (прохання провести до школи та забрати з неї), наявність синців та подряпин, постійна втрата кишенькових грошей та особистих речей.

Шляхи попередження булінгу в освітньому середовищі

  •   Вдосконалення та забезпечення нагляду за дітьми в школі та поблизу неї (необхідна достатня кількість дорослих під час обідів, перерв у разі виникнення конфліктних ситуацій між учнями, що потребують втручання).
  •  Залучення учнів до процесу створення та встановлення правил поведінки в класі.
  •  Впровадження соціальних підкріплень для бажаної позитивної поведінки та санкцій для небажаної агресивної поведінки.
  •  Регулярне проведення «форумів» для учнів з метою розробки, уточнення та оцінки правил антибулінгової поведінки.
  •  Проведення зборів для батьків класів (кількох класів) з метою поліпшення сімейної комунікації та інформування стосовно превентивної діяльності школи.        
  •  Зміна або вдосконалення окремих аспектів поведінки тих учнів, які стали жертвами булінгу або агресорами. Так, бесіди з учнями-агресорами передбачають: роз’яснення, що булінг є неприйнятним; попередження про негативні наслідки для учня у випадку повторних актів скоєння булінгу.  Індивідуальні бесіди повинні включати вияснення епізоду булінгу («Як почалась ситуації булінгу?», «Що відбувалось?», «Чим це закінчилось?», «Хто і як брав приймав в цьому участь?» тощо). У роботі з жертвами булінгу може надаватися інформація стосовно плану дій вчителя/шкільного психолога/адміністрації щодо покарання агресора; переконання жертви завжди і негайно повідомляти про нові епізоди булінгу працівникам школи.
  • Анкета для учнів

Запитання

Так

Ні

Не знаю

1

Як ти вважаєш,чи потрібно реагувати на насильство (якщо воно скоєне на твою адресу)?

 

 

 

2

Чи є насилля з боку школярів у твоєму класі?

 

 

 

3

Учні, схильні до різноманітних проявів агресивної поведінки, та булінгу є у твоєму класі?

 

 

 

4

На вашу думку, психологічне насильство при третируванні переважає над фізичним?

 

 

 

5

Чи завжди суб’єкти, що скоюють насильство є покараними?

 

 

 

6

Особисто ти ставишся до проявів агресії негативно?

 

 

 

7

Таке негативне явище, як булінг, можна проігнорувати?

 

 

 

8

Булінг, на твою думку, один із найбільш негативних проявів не схвалюваної з боку суспільства поведінки.

 

 

 

9

Негативні звички (куріння,алкоголь,нарко-тики) – є основним джерелом виникнення булінгу?

 

 

 

10

Як ви думаєте,чи можна уникнути насильства у школі?

 

 

 

11

Ти можеш протистояти тиску з боку булерів?

 

 

 

12

Ти знаєш, до кого звернутись по допомогу у випадку булінгу?

 

 

 

13

Ти зможеш підтримати жертву третирувань та цькувань?

 


 

 

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz